TERUG

Naar de inlogpagina

 

Veelgestelde vragen

Het VU Kerstgeschenk is een blijk van waardering van het College van Bestuur aan alle VU-medewerkers, voor hun inzet in het afgelopen jaar. Vanaf maandag 8 december 2025 ontvang je een persoonlijke code per e-mail, waarmee je online een cadeau kunt kiezen.

 

Heb je vragen? Bekijk dan eerst de onderstaande veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op via kerstgeschenk@vu.nl.

Wie ontvangt een VU kerstgeschenk?
Medewerkers met een dienstverband bij de VU (inclusief student-assistenten), beursaal, promovendi aan de VU, stagiairs met een stagevergoeding en medewerkers van ACTA ontvangen een kerstgeschenk. Medewerkers die op freelance- of uitzendbasis zijn ingehuurd door de VU (‘externen’ en ‘gastvrijheden’) ontvangen geen kerstgeschenk van de VU.
Ik ben een nieuwe medewerker en heb geen e-mail met kerstgeschenkcode ontvangen. Hoe ontvang ik deze alsnog?
Allereerst welkom bij de VU! Ben je voor kerst 2025 in dienst gekomen, behoor je tot de doelgroep (zie hiervoor de vraag ‘Wie ontvangt een VU kerstgeschenk?’) en heb je geen mail met kerstgeschenkcode ontvangen? Mail dan je naam en VUnetID naar kerstgeschenk@vu.nl o.v.v. ‘Kerstgeschenkcode niet ontvangen (nieuwe medewerker)’. Als je recht hebt op een kerstgeschenk, ontvang je na enige dagen een e-mail met een code.
Ik ben de e-mail met mijn kerstgeschenkcode kwijt. Wat nu?
Op de homepage van https://vu-kerstgeschenk.nl staat: ‘Code request?’ Hier kun je jouw code opnieuw opvragen door je VU-mailadres in te vullen. Je code wordt dan naar je VU- mailadres gestuurd.
Ik heb geen e-mail met kerstgeschenkcode ontvangen terwijl ik er wel recht op heb. Wat nu?
Medewerkers die in dienst zijn, of voor de kerst in dienst zijn gekomen van de VU, hebben recht op een kerstgeschenk. Heb je geen e-mail met kerstgeschenkcode ontvangen en zit deze ook niet in je spamfolder, mail dan je naam en VUnetID naar: kerstgeschenk@vu.nl o.v.v. ‘Kerstgeschenkcode niet ontvangen’. We zoeken dan uit wat er aan de hand kan zijn. Als je recht hebt op een kerstgeschenk, ontvang je binnen enkele dagen een e-mail met jouw code.
Als ik al een keer heb ingelogd maar nog niets heb besteld, kan ik dan opnieuw met mijn code inloggen?
Dat kan. Je code blijft actief totdat je je bestelling hebt afgerond. Je kunt je kerstgeschenk bestellen t/m 28 februari 2026.
Hoe werkt het bestellen met punten?
Je code heeft een waarde van vijf punten. Je kunt voor een totaal van 5 punten kiezen voor cadeaus, boeken, kaartjes voor een voorstelling bij Rialto VU of VU Griffioen, een cadeau van Sportcentrum VU, een plant bij de Botanische Tuin Zuidas of een donatie doen aan een van de goede doelen.
Tot wanneer kan ik een geschenk uitkiezen?
Je kunt een geschenk uitkiezen t/m 28 februari 2026. Zorg dat je je bestelling uiterlijk op deze datum hebt afgerond.
Ik heb geen bevestiging van mijn keuze ontvangen. Wat nu?
Soms duurt het versturen van de bevestigingsmail iets langer. Het kan maximaal vier uur duren. Het kan ook zijn dat de email in uw spambox terecht is gekomen.
Hoe ontvang ik het geschenk wat ik heb besteld?
Kies je voor een cadeau of een boek, dan kun je jouw geschenk ophalen in de VU Boekhandel. Je ontvangt een e-mail wanneer jouw geschenk klaarligt. Heb je gekozen voor een geschenk van VU Griffioen, Rialto VU, Sportcentrum VU of de Botanische Tuin Zuidas, dan ontvang je een e-mail met nadere instructies. Lees deze e-mail goed door. Als je een donatie hebt gedaan aan een goed doel, dan wordt het bedrag naar het goede doel overgemaakt. Na de inlevertermijn komt er op vu.nl een overzicht van de totale opbrengst van de donaties.
Wanneer kan ik mijn geschenk ophalen?
Je ontvangt een e-mail wanneer je jouw geschenk kunt ophalen bij de VU Boekhandel. Als je gekozen hebt voor een geschenk van Rialto VU, VU Griffioen, Sportcentrum VU of de Botanische Tuin Zuidas, dan ontvang je een e-mail waarin duidelijk staat uitgelegd hoe en wanneer je jouw geschenk kunt ontvangen of gebruiken. De afhaalbalie in de kelder van de VU Boekhandel is tot de kerstvakantie elke werkdag geopend tussen 9:00 - 18:30 uur, na de kerstvakantie is dit tussen 14:00-18:30. De VU Boekhandel is gesloten van donderdag 25 december t/m zondag 4 januari.
Tot wanneer kan ik mijn geschenk ophalen?
Je kunt jouw geschenk t/m 31 maart 2026 ophalen in de VU Boekhandel. Heb je gekozen voor een plant van de Botanische Tuin Zuidas, dan kun je die daar ophalen. Hiervoor geldt dezelfde termijn.
Ik heb mijn geschenk gekozen, maar na enkele dagen nog geen bericht ontvangen wanneer ik het kan ophalen.
Het kan zijn dat de mail onbedoeld in je spamfolder terecht is gekomen, dus check eerst voor de zekerheid je spamfolder. Door drukte of doordat een product tijdelijk niet voorradig is, kan het soms iets langer duren voordat je bericht ontvangt dat jouw geschenk klaarligt. Als een product voor langere tijd niet beschikbaar is, word je hierover geïnformeerd. Hoor je langere tijd niets? Stuur dan een e- mail naar: kerstgeschenk@vu.nl. De VU Boekhandel is gesloten van donderdag 25 december t/m zondag 4 januari.
Kan ik mijn kerstgeschenk weggeven aan een ander?
De code die je hebt ontvangen is alleen geldig in combinatie met jouw VU-mailadres. Je kunt het geschenk wel door iemand anders laten ophalen. Dit kan op twee manieren: 1) Vul aan het einde van het bestelproces het VU-mailadres van die persoon in. De bevestiging van de keuze en het afhaalbericht worden dan naar het e-mailadres gestuurd dat is ingevuld. Let op: je ontvangt dan zelf geen bevestiging van je keuze en afhaalbericht. 2) Je kunt ook je eigen e-mailadres invullen en het afhaalbericht later doorsturen naar iemand anders.
Waarom geldt voor kerstgeschenken soms OP=OP?
Het kan zijn dat een product niet meer voorradig en/of niet meer te bestellen is. Bij de inkoop van de kerstgeschenken is gelet op het track record van de producten in de afgelopen jaren om zoveel mogelijk verspilling tegen te gaan. Daardoor kan het zijn dat op een bepaald moment producten niet meer voorradig zijn en je een andere keuze moet maken. Wacht dus niet te lang met het bestellen van een geschenk.
Kan ik mijn kerstgeschenk ruilen?
Omdat alle geschenken maar in een beperkte oplage aanwezig zijn, kan het geschenk niet meer worden geruild nadat je je bestelling hebt geplaatst.
Kan ik mijn geschenk door iemand anders laten ophalen?
Je ontvangt een e-mail op het moment dat je geschenk klaarligt bij de VU Boekhandel. In deze e-mail staat een barcode. Je kunt deze e-mail met barcode naar iemand anders doorsturen die het geschenk voor jou kan ophalen. Heb je gekozen voor een geschenk van VU Griffioen, Rialto VU, Sportcentrum VU of de Botanische Tuin Zuidas, dan ontvang je een bericht met instructies hoe en wanneer je jouw geschenk kunt ontvangen of gebruiken. Deze instructie kun je ook doorsturen naar iemand anders.
Hoe kan ik mijn kerstgeschenk doneren aan een goed doel?
Je kunt op de kerstgeschenkwebsite aangeven aan welk goed doel je wilt doneren. Je kunt één tot vijf punten doneren.
Heb ik garantie op mijn kerstgeschenk?
Klachten over producten worden in goed overleg opgelost, neem hierover contact op via: kerstgeschenk@vuboekhandel.nl
Waar vind ik de VU Boekhandel?
De VU Boekhandel bevindt zich in het Hoofdgebouw op de begane grond, links van de hoofdingang.
Ik heb geen bericht gekregen van Sportcentrum VU of Rialto VU. Wat nu!
Het duurt enige dagen voordat je bericht ontvangt van Rialto VU of Sportcentrum VU. Tussen 21 december 2023 en 7 januari 2024 worden geen berichten gestuurd.
Ik heb gekozen voor een cadeau van het Sportcentrum VU. Wat nu?
Het Sportcentrum VU neemt contact met je op voor het inplannen van een datum om gebruik te maken van je keuze.
Ik heb gekozen voor twee bioscoopkaartjes van Rialto VU. Wat nu?
Van Rialto VU ontvang je een email met digitale codes waarmee je op de website van Rialto VU een film kunt uitkiezen.
Ik heb gekozen voor de VU Griffioen Cadeaukaart? Hoe ontvang ik de kaart?
Je kunt de VU Griffioen Cadeaukaart ophalen bij de VU Boekhandel met de code die je per email hebt ontvangen.
Wat zijn de ophaaldata bij de Botanische Tuin Zuidas voor mijn plant?
Je kunt je plant ophalen vanaf 5 januari 2026 bij de Botanische Tuin Zuidas. De uiterste ophaaldatum is 1 april 2026 Kijk voor openingstijden op: https://botanischetuinzuidas.nl/bezoek/
Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?
Staat jouw vraag over het kerstgeschenk hier niet bij, stuur dan een e-mail naar kerstgeschenk@vu.nl.